حواشي مرگ مايكل جكسون در وب
مايكل جكسون تا مدتها لقب پادشاه پاپ را با خود داشت و ششمين آلبوم منتشر شده از او به نام Thriller كه در سال 1982 منتشر شد، پرفروش ترين آلبوم تمام تاريخ موسيقي است
همانطور كه حتماً در خبرها شنيديد، مايكل جكسون، متولد سال 1958، خواننده، ترانه سرا، بازيگر، نويسنده آمريكايي در روز 25 ژوئن سال 2009 در سن 50 سالگي بر اثر ايست قلبي در لس آنجلس درگذشت.
مرگ او زماني اتفاق افتاد كه مايكل بعد از 12 سال قصد بازگشت به روي صحنه و اجراي زنده را داشت و تور طولاني مدت او كه قرار بود از 13 جولاي 2009 تا 6 مارس 2010 انجام شود، بيش از يك ميليون بليت فروخته بود. تور متشكل از 50 اجرا و به نام This Is It بود كه قرار بود از آرناي لندن آغاز به كار كند.
مايكل جكسون تا مدتها لقب پادشاه پاپ را با خود داشت و ششمين آلبوم منتشر شده از او به نام Thriller كه در سال 1982 منتشر شد، پرفروش ترين آلبوم تمام تاريخ موسيقي است. گفته مي شود كه تريلر از زمان انتشار تا كنون بين 60 تا 65 ميليون نسخه فروش داشته است. تريلر موقعيت مايكل را به يكي از برجسته ترين ستارگان پاپ اواخر قرن 20 تغيير داد و مرزهاي نژادي سياه پوستان را در آن زمان شكست.
و اما در اولين دقايق اعلام خبر مرگ مايكل جكسون، موج انفجاري از جستجوها براي يافتن خبرهاي بيشتر گوگل را دچار اشكالات جدي كرد، طبق گفته بلاگ گوگل، ميليونها تن از مردم همزمان در گوگل شروع به جستجو كردند بطوري كه بخش گوگل نيوز، دچار اين اشتباه شد كه اين هجوم ناگهاني، يك حمله اتوماتيك است كه توسط روبوت صورت گرفته است.
بطوري كه مدت 25 دقيقه، مردمي كه به دنبال نتايج مورد نظر بودند، با تعجب به عبارت We're Sorry از سوي گوگل برخوردند. اين عبارت معمولا زماني نشان داده مي شود كه احتمال اقدام ويروس هاي كامپيوتري يا نرم افزارهاي جاسوسي باشد.
از سوي ديگر، توييتر كه اين روزها حتي در وقايع اخير ايران نيز نقش يك خبرگذاري مردمي را ايفا مي كرد، از نظر اجرايي دچار مشكل كندي شد زير هر دقيقه هزاران پيغام درباره مرگ مايكل جكسون روانه توييتر مي شد.
سرويس AOL و AIM نيز به مدت 40 دقيقه از دسترس خارج شدند و ياهو نيز كه خبر مايكل را در صفحه اول خود گذاشته بود، تاريخي ترين تعداد كليك در دوره تاسيس خود را در عرض 10 دقيقه تجربه كرد: 800 هزار كليك آنهم در 10 دقيقه!
موضوع انتخابات ايران نيز كه در اين روزها بالاترين جستجو و توجه را در توييتر به خود اختصاص داده بود، با مرگ مايكل به رده هاي بعدي رفت.
اتفاق جالب ديگري كه در فيس بوك افتاد، ايجاد صفحه هاي با مضمون هاي عجيب براي كساني بود كه نمي خواستند مرگ او را باور كنند. صفحاتي از قبيل: مايكل نمرده است، آماده يك بازگشت بزرگ باشيد. يا مايكل نمرده است، اين فقط بخشي از نقشه او براي سورپرايز كردن طرفدارانش در تور آينده اش است!
0 comments:
» نظر شما چیست؟