تبلیغات

 

مودم همراه مارک Edge

مودم سیار با قابلیت اتصال به اینترنت/ برقراری مکالمه/ ارسال و دریافت SMS

قابل اتصال به لپ تاپ/کامپیوتر ( استفاده آسان با سیم کارت ایرانسل و همراه اول )

برای مشاهده توضیحات بیشتر اینجا کلیک کنید…

قیمت استثنایی فقط و فقط : چهل هزار تومان


 

ساعت LED مدل Iron Samurai سامورایی 

 ساعت سامورایی
برای مشاهده توضیحات و تصاویر بیشتر اینجا کلیک کنید .
درجـه یـک1 با جعبه و بسته بندی فوق العاده شیک
دارای بیمه ارسال و گارانتی تعویض و پشتیبانی
با تخفیف ویژه و زیر قیمت بازار: 3۷.۹00 تومان

سفارش رنگ آبی  سفارش رنگ قرمز

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

ساعت بدون عقربه GUCCI شیك و مدرن

ساعت LED بدون عقربه

قیمت : با تخفیف ویژه 8500 تومان

از خرید این ساعت بی نظیر و زیبا که با قیمت بسیار مناسب و با کیفیت خوب و مارک اصلی عرضه میگردند پشیمان نخواهید شد.

توضیحات و عكس های بیشتر‌‌‍ [كلیك كنید]

 
 

مدل لباس نامزدی

مدل لباسهای نامزدی

مدل لباس مجلسی جدید

مدل لباسهای مجلسی جدید

مدل مانتو جدید

مدلهای مانتو

مدل لباس عروس جدید

مدل لباسهای عروس جدید 

مدل کت دامن

مدلهای کت دامن

برای دیدن مدلهای مو و آرایش صورت  کلیک کنید

مدلهای مو و آرایش صورت

 

از آخرین مطالب ارسالی بازدید کنید

 

 

گردنبند ماه تولد 

گردنبند متولدین فروردین  گردنبند متولدین اردیبهشت  گردنبند متولدین خرداد  گردنبند متولدین تیر  گردنبند متولدین مرداد  گردنبند متولدین شهریورخرید اینترنتی - تحویل در محل خرید اینترنتی - تحویل در محل خرید اینترنتی - تحویل در محل خرید اینترنتی - تحویل در محل خرید اینترنتی - تحویل در محل خرید اینترنتی - تحویل در محل
گردنبند متولدین مهر  گردنبند متولدین آبان  گردنبند متولدین آذر  گردنبند متولدین دی  گردنبند متولدین بهمن  گردنبند متولدین اسفندخرید اینترنتی - تحویل در محل خرید اینترنتی - تحویل در محل خرید اینترنتی - تحویل در محل خرید اینترنتی - تحویل در محل خرید اینترنتی - تحویل در محل خرید اینترنتی - تحویل در محل

اسباب كشي به سايت جديد

 دوستان به علت فيتر شدن از اين به بعد مطالب را در سايت جديد من دنبال كنيد

 آدرس سايت http://www.smstak.com/

۱۳۸۷ تیر ۴, سه‌شنبه

متن مصاحبه مهران مدیری در مثلث شیشه ای به همراه عکسها +مشاهده فیلم

متن مصاحبه مهران مدیری در مثلث شیشه ای به همراه عکسها

+مشاهده فیلم

متن مصاحبه

به نام خداوند بخشنده مهربان خانمها آقایان ، دخترها و پسرها سلام شب به خیر امروز روز آزادی بود برای مردم غیور، مردم درجه یک و مردم بسیار متعهد و متدین کشورمان، مجددا در برنامه مان گرامی می داریم روز بزرگ حماسه و غیرت در تقویم تاریخ ایران 3خردادماه را ،شما خیلی خوش سلیقه هستید که برنامه ما را برای تماشا انتخاب کردید امیدواریم که ما هم در قبال لطفی که به ما دارید برنامه ای درخور شان تقدیم حضورتان کنیم. فکر میکنم که با تبلیغاتی که انجام شد برای برنامه هم در خود تلویزیون، هم روزنامه ها و خبرگزاری های مختلف، نیازی نباشد من خیلی برنامه را به فضای تعلیق ببرم تا شما مهمان برنامه را بشناسید. شاید ذکر همین نکته کافی باشد که مهمان برنامه ما می گوید که بی دفاع است. اگر باور نمی کنید تماشا کنید تا برگردیم. لازم است که قبل از اینکه با مهمان نازنین برنامه امشب سلام وعلیک و گفتگو را آغاز کنم به رسم ادب حرفه ای به شبکه سوم سیمای جمهوری اسلامی ایران و مدیریت و ریاست محترم این شبکه جناب آقای دکتر پور محمدی بسیار تبریک بگویم که در ایام عید با ساخت یک مجموعه جذاب و پرمخاطب توانستند لحظات شادی آفرینی را برای مردم ایران به ارمغان بیاورند همینطور باید تبریک بیشتر را ابلاغ کرد به مرد موفقی که در طول سیزده چهارده شب نوروز ثابت کرد که هربار می تواند چهره متفاوتی را از خود به نمایش بگذارد.

مهران مدیری

مهران سلام شب به خیر به مثلث امشب خیلی خوش آمدید.

*متشکرم من هم سلام عرض می کنم خدمت همه بینندگان عزیز و خوشحالم که اینجا هستم.

-خیلی ممنون هستم، ما هم خوشحالیم که شما را در برنامه مثلث شیشه ای می بینیم.چه خبر؟

*سلامتی خبری نیست.

-هیچ خبری نیست؟ امن وامان؟ خوب استراحت کردید بعد مرد هزار چهره؟

* استراحت آره،یک هفته ده روز کامل خوابیدم .

-روزهای آخر میدیدم خیلی خسته بودی

*بله روزهای آخر خیلی سخت بود، کار خیلی سنگینی بود و سخت بود. ولی خوابیدم بعدش، آره بد نبود.

-یک جمله خیلی جالب مهران مدیری پشت صحنه سه چهار قسمت آخر گفت، گفتم اگر یک روز امد به برنامه مثلث شیشه ای می گویم ، می گفت اگر من از هفت سال پیش هم تولید سریال را شروع کنم، باز شب آخر به مشکل می خورم.

*بله ما همیشه این مسئله دقیقه 90 را داریم حالا یک وقتهایی این قضیه خیلی شدیدتر بود بخاطر عدم برنامه ریزیها ولی الان برنامه ریزی هایمان درست شده ،وسواس من زیاد شده. که می رسیم به شب آخر

-و تقریبا سکانس های آخر مرد هزار چهره درست روز سیزده به در ضبط شد؟

*بله شما که یادت است. *خیلی سخته و بی خواب و اما بسیار دقیق و وسواسی

. سوال نظرسنجی امشب ما راجع به ساخته های مهران مدیری است که فکر می کنم برای خود مهران هم جالب باشد که نظر شما را ببیند. نظرسنجی مثلث به نظر شما کدام یک از آثار مهران مدیری جذاب تر بوده است؟ 1-پاورچین 2-نقطه چین 3-شب های برره 4- باغ مظفر 5- مرد هزارچهره عدد گزینه مورد نظر را به شماره 3000052 ارسال نمایید. -همین الان که در استودیو نگاه می کردیم مهران می گفت من خودم به مرد هزار چهره رای می دهم. کامل ترین ساخته ات بود یا جذاب ترین؟ یعنی حرفه ای ترین بود یا جذاب ترین؟

*حرفه ای ترین بود برای اینکه ما تک دوربین ضبط کردیم مثل سینما و خب خیلی اینکار برایش دکوپاژ داشتم، فیلمنامه خوبی داشت، متن های خیلی خوب و دقیق داشت، کار با بازیگر زمانش را داشتیم که انجام بدهیم. حرکت های دوربین، قاب بندیها، لباس، توانستیم به جزئیات بپردازیم که در کارهای قبل نمی شد.

مهمان مثلث شیشه ای - مهران مدیری

-خب آخر بعضی اوقات جزئیات در نهایت به کمکی به جذابیت قضیه نمی کند یعنی خیلی وقتها بدون دقت به جزئیات می توان اثر جذاب خلق کرد؟

*خب این کار را کردیم قبلا خیلی، ولی این کار دقیق تر بود حرفه ای تر بود به معنای یک اثر نمایشی به لحاظ دکوپاژ ؛ دوربین، فیلمنامه، گریم، لباس

-مخصوصا این فیلمنامه اش خیلی مهم بود می گویند اولین بار بودکه مهران مدیری کامل فیلمنامه را در اختیار داشت می دانست می خواهد چی بسازد؟

*نه -

قبلش هم اتفاق افتاد ؟

*این کار هم فیلمنامه کامل دراختیارم نبود.این که می گویم، ضعف هیچکس نیست یعنی فکر کنید گروه نویسنده را می گویم خیر. برای اینکه گروه نویسنده هم با انچه ساخته می شود با این فضا پیش می رود، و این خوب است. یعنی گروه نویسنده هم خودش را با آنچه می بیند و ساخته می شود روتوش می کند بخش های جذاب تر را تقویت می کند با همین نگاه آزمون و خطا هست در روز آخر.

-دفعات قبلی کارهای روتین نود شبی شما فرصت روتوش را داشتید، روی آنتن می دیدید، فیدبک مردم را نگاه می کردید تقویت می کردید، این دفعه نویسنده ها دنبال چی می گشتند ؟ ضبط می شد باید پخش می شد چه جوری میخواستید؟

*بچه ها می آمدند سر صحنه، مدام می دیدند چیزی را که ضبط می شود حتی من یک قسمتهایی که بچه ها نبودند یا حالا به شکل راش یا مونتاژ شده می بردم با بچه ها میدیدم، سکانس که ضبط شده این شکلی است. بچه ها به یک جزئیاتی می رسند در مورد شخصیت اصلی این کار و یا کسانی که دارند بازی میکنند می رفتند متنی که به ما داده بودند، یک تغییراتی در آن میدادند برای جذابیت تر شدنش.

-این شخصیت اصلی که شما انتخاب کردید یکی از سوالهای مهمی است که می خواهم امشب بپرسم برخی از کارشناسان مشهور همیشگی معتقدند که مهران مدیری همیشه دوست دارد شخصیت اصلی باشد. همیشه هم بوده در همه کارهایش محور خودش است نقش اول خودش است بقیه هم زیر سایه مهران دارند جلو می روند.

* نه شایعه است اینها. این که من دوست دارم شخصیت اصلی باشم اصلا دوست ندارم بازی کنم.

-پس چرا بازی می کنید؟

*توی کار پاورچین من آمدم توانستم حرفم را به کرسی بنشانم که من یک ذره کنار تر بایستم یک ذره ان نقطه اصلی درخشان کار ما جلوتر باشد و من مکمل باشم در شبهای برره هم همینطور، سیامک اصلی نقطه اصلی بود من سعی می کردم یکی از ان اهالی باشم در کنارش، در مرد هزار چهره به دلیل اینکه سعی بود حرفه ای تر کار شود من تمرکز بیشتری روی کارگردانی داشته باشم اصلا نمی خواستم بازی کنم من روز اول نشستم روزها فکر کردم به اینکه چه بازیگری این را بازی کند.

به چه کسانی فکر کردید؟ -

*به سیامک انصاری، به امین حیایی، به خیلی ها و بچه های نویسنده گفتند ما نمی نویسیم و رفتند تعطیل. بعد یک بحثی شد که تو بازی نکنی ما اصلا نمی نویسم. انها نه به این دلیل که من خیلی بازیگر بزرگی هستم می گفتندنه بخاطراینکه می گفتند این نقش مال تو است یعنی ربطی به قدرت بازیگری و ضعف بازیگری ندارد و یک ظرایفی داشت البته من هم خوشحالم که بازیش کردم خودم

-منم خوشحالم چون توانایی دیگری از مهران مدیری نشان داد ولی حرفم را پس نمی گیرم که مهران مدیری دوست دارد محور کارهای خودش باشد. چند دلیل هم برایش دارم تیپ هایی که در کنار تو رشد می کنند در سریال های مختلف ،دیگر در اثر بعدی دیده نمی شود. مثلا بامشاد، کسی که گل می کنددر سریال مهران مدیری در مجموعه بعدیش نیست.

*نه ، این خیلی بی رحمانه است که می گویید.من اتفاقا خیلی پوشش می دهم بازیگران دیگر را، می گویم من در پاورچین خیلی قسمتها را بازی نمی کردم، آمدم کنار تر، نقطه اصلی ما به عنوان یک کمدین جواد رضویان بود در بربره به نظر من نقطه اصلی و درخشان کار شخصیت سیامک بود و من پوشش می دادم مدام پوشش میدادم برای بیشتر دیده شدن این که در کار بعدی ما باهم کار نمی کنیم یک بحث دیگر است . کار بعدی شروع می شود بچه ها سر کار دیگر هستند ان یکی سرکار سینمایی است یا نقش هایی که ما داریم به ان آدمها نمی خورد.من در مرد هزار چهره جایی برای شفیعی جم نداشتم.

-ولی اگر بخواهی برای کسی جایی طراحی کنی، مطمئنم که انقدر قدرت داری که طراحی کنی؟

*این لطف شماست، به هرحال یک جوری باید درست و منطقی باشد انتخاب نقش ومن نشستم به یک سری بازیگر دیگر فکر کردم با یک شکل و شمایل دیگر، با یک جور بیان دیگر با یک جور سابقه دیگر که سابقه کمدی نبود خیلی هاش.خیلی جدی بودند،برای اینکار اصلا این را می طلبید.

- اگر اتفاقا من بخواهم ان نقد بی رحمانه را ادامه بدهم تازه می گویم در مرد هزار چهره مهران مدیری رفت سراغ چهره هایی که اصلا طنز کار نکردند تا نمود طنز خودش بیشتر باشد.و بی رحم تر می شوم.

-مهران عزیز در صحبت هات به چیزی صحبت کردی که نویسنده هات گفتند این نقش مال تو است. اتفاقا میخواستم برنامه را از اینجا شروع کنم که می گویند مرد هزار چهره اصلی با توجه به پایان بندی که داشتی خود مهران مدیری است. مهران می خواست نشان دهد که من هزار چهره ام.

*یک تعبیری بود که من در نقدها خواندم ولی اصلا اینجوری نبود. من یک شخصیتی را شروع کردم به بازی کردن و به مرور دوستش داشتم. به عنوان یک ادمی که یک کودکی و معصومیتی درش است و همان جور که گفتم بی دفاع است. من هرگز فکر نکردم به اینکه این ادم می توانم من باشم. اینها تعابیر شخصی که راجع به این کار می شود حالا خیلی تعبیرها می شود، ولی این شخصیت یک آدمی بود یک آدم بازی شدنی توسط من که ربطی به من نداشت.

-چون آخر اسم اولیه سریال اگر جای من بودی؟بود یا نوشته ای که از طرف روابط عمومی سریال شما در اختیار مطبوعات قرار می گرفت با همین شروع می شد.

*اسم اولیه مرد هزار چهره بود. ما کدی که برای سازمان دادیم با این اسم بود. من خودم یک روز فکر کردم که مرد هزار چهره یک ذره کلیشه ای است بعد فکر کردم به این اسم اگر جای من بودی با یک علامت سوال،بعد مدت خیلی زیادی این اسم جا افتاده بود در مطبوعات همه منتظر بودند مرد هزار چهره ببینند. بهرحال فکر کردیم که ممکن است بخشی از بینندگانمان را از دست بدهیم یا مردم فکر کنند یک کار دیگر بوده در نتیجه تصمیم گرفتیم همان اسم قبلی باشد.

-همیشه هم وقتی خبرهای اینچنین اتفاق می افتد بلافاصله بازار شایعه داغ می شود بعد از تمام شدن مرد هزار چهره بعضی از خبرگزاری ها مطبوعات نوشتند یک سانسوری عظیمی در این سریال صورت گرفت و خیلی از قسمتها حذف شد. ما اصل مطلب را از خود مهران سوال میکنیم که چقدر سانسور وجود داشت اصلا وجود داشت یا خیر؟

*این کار 86 قسمت بود 65 قسمتن آن حذف شد.( خنده ....) این اولین کاری بود در طول این پانزده سال که ازشروع کار طنز می گذرد این نوع کاری که من شروع کردم ،سانسوری نداشت. یعنی به خاطر اینکه هماهنگی ها از قبل شده بود یعنی من اجازه شوخی با خیلی از مشاغل و پست ها را با سازمان هماهنگ کرده بودیم اجازه اش را گرفته بودیم، متن ها خوانده شده بود ایراد از قبل گفته شده بود، اگر موردی بود که باید پخش نمی شد به ما می گفتند و برای ما خیلی عجیب بود و خیلی خوب بودکه برگه های ایراد هر بخش که می اومد خالی بود در حد جمله یا کلمه که او ن هم با پخش چک می کردیم و پخش می گفت اگر لطمه ای نمی خورد این کار را بکنید. یعنی اگر این سکانس لطمه ای بهش نمی خورد، اگر فکر میکنید لطمه می خورد بیایید فکری کنیم چکار کنیم یعنی در مونتاژ به نقطه ای برسیم که هم این اتفاق به خوبی صورت بگیرد هم اینکه ان سکانس پخش شد.نه اتفاقا ما مسئله ممیزی خیلی خیلی کم داشتیم.

-پس رسما توسط خود مهران تکذیب می شود .چون بعضی از خبرگزاری ها می گفتند 110 دقیقه، نود دقیقه، 200 دقیقه سانسور شد

. * چیز دیگری هم بگویم، من خودم هم در پانزده و شانزده سال یاد گرفتم یعنی چیزی را اجرا می کنم که می دانم مشکلی ندارد یعنی یاد گرفتم ، انقدر حرف زدیم، بحث کردیم و اتفاقات افتاده .من می دونم که این چیزی که الان دارم ضبط می کنم ممکن است پخش نشود، بنابراین ضبط اش نمی کنم. یک جوری خودم مواظب هستم اگر راجع به شغلی حرف میزنیم به کسی بر نخورد اگر عنوانی را نشان می دهیم برای کسی مشکلی پیش نیاید، جمله بندیها ، شکل گریم خانم ها، مسئله حجاب خانمها، بلد شدم، در این سالها خودم مواظب هستم اشکال پخش به این خاطر کم شده.

-مهران عزیز به شغلهای مختلف اشاره کردی، حالا بعد ا زمرد هزار چهره شایعه این که افراد متعددی از این پروژه اعلام شکایت کردند، یکی که حقیقت داشت اداره ثبت احوال شیراز، صحبت نیروی انتظامی که خیلی مکدر از قضیه یا دوستان ادیب و نویسنده و پزشکان ناراحت هستند .چیز رسمی به شما ابلاغ شد.راجع به این قضیه.

*نه ،همه اینها شایعه شد بعضی از مطبوعات عزیز ما، قربانشان برم، بهرحال ممر درآمدی است این بازی را راه انداختند که نیروی انتظامی شکایت کرده، ثبت احوال فلان جا اصلا اینها نبود.

مهران مدیری

-ثبت احوال که شکایت کرد ولی پس گرفت.

*بله ان خیلی قبل تر از پخش کار بود، بعضی از مطبوعات گفتند برنخورد، پدر من را در نیارید. بعد این بود که هیچ کس مشکلی با این مضامینی که ما کار کردیم نداشت واقعا ممکن بودشخصی یا اشخاصی دلخور شده باشد ولی اینکه یک صنف یا یک شغل یایک سازمان نه.

- من بحث کوتاهی راجع به همین قضیه کنم،جدیدا باب شده هر سریالی که از تلویزیون پخش می شود اصطلاح خارجی ببخشید آن bad mans قصه ما بلافاصله یک نامه بلند می نویسند به رسانه ها که به ما برخورد این کار را کردید مخصوصا در کار طنز این اتفاق بیشتر می افتد شما تحلیل تان چیست راجع به این قضیه؟

*این موضوعی است که در همه دنیا رسم است. بارها این حرف زده شده ولی چون سوال می کنید من بارعرض می کنم .شوخی با یک آدم یا آدمهایی که در یک شغل یا صنف مشخص کار و زندگی می کنند این نماینده همه ان صنف نیستند. ما چندتا شخصیت می سازیم و باهاشون شوخی می کنیم. یک شخصیت می تواند عضو نیروی انتظامی باشد می تواند پزشک باشد، می تواند معلم باشد، می تواند شاعر باشد این آدم این خنگی که ما تصویر می کنیم نماینده همه پزشکان نیستند. اخر چطور ممکن است من بیاییم همه پزشکان را زیر سوال ببرم ما با پزشکان زندگی می کنیم. ما با شعر و شعرا و روشنفکران و ادبیات زندگی می کنیم. ما در مورد پرستارها مدیونشان هستیم وبا خیلی اقشار دیگر چطور میشود همه اینها را ندید گرفت و دست شان انداخت هدف این نیست. چون ما هر شخصیتی را انتخاب کنیم بالاخره این دارای شغل دارای یک جغرافیاست . یعنی یک شیرازی، یک کرمانی، یک تهرانی یا یک لواسانی بلاخره مال جایی است.اخر نمی شود یک آدمی نه مال جایی باشد نه هیچ شغلی داشته باشد نه هیچ رفتار فرهنگی داشته باشد بالاخره هرکاری کنیم به یک جا، یک کسی یک شغلی بر میخورد . من فقط میتوانم این را بگویم هر آدمی که ما می سازیم و باهاش شوخی نمی کنیم، نماینده ان صنف نیست.یک آدم ساخته ذهن ما در اجتماع است.

-مهران شاید بخاطر کم شدن حس اعتماد ها نسبت به همدیگر است. که این آسیب بزرگ اجتماعی است که اعتماد در جامعه بین آدمهای جامعه کم بشود به هنرمند اعتماد نکنیم. فکر کنیم او میخواهد ما را تخریب کند. به پزشک اعتماد نکنیم.فکر نمی کنید این دلیل هم می تواند یکی از دلایل این بحث باشد.

*می تواندیک دلیل اش این باشد

-حالا بخشی از این گفتگو را با این دعا به پایان برسانیم که انشالله حس اعتماد جمعی به همدیگر بیشتر شود. جامعه امروز از اعتماد مردم به همدیگر است که می تواند. بالنده تر شود این بخش گفتگو پخش وله نظرسنجی

* رضا شیدپور به من میگویند بگو اس ام اس بدهند برایت ، می گویم خب می دهند تو چرا اصراری می کنی

. -می گویند که مهران مدیری پشت صحنه کارهایش خیلی خشمناک و عصبی است واصلا آن چهره خندانی که در سریال می بینید نیست. خیلی آدم عصبی است.

*این را باید از بچه هایی که باهاشون کار می کنیم بپرسید من نمیتوانم خودم را توضیح بدهم. ولی خشمناک و عصبی نیستم جدی هستم. روابطمان دوستانه است .من فقط یک نقطه ضعف دارم در زندگی در کار، کاری را که به کسی که محول می شود درست انجام ندهد ماست مالی کند ،من دیوانه می شوم می تواند به من بگوید من این کار را نمی کنم.دوست ندارم اصلا این کار را کنم. من قربانش هم می روم. بگویم این سیم را ببند، اینجوری ببندد و برود. یعنی ان کاری که بهش محول شده به درستی انجام ندهد این فقط نقطه ضعف من است والا روابط ماخیلی دوستانه است، خیلی با احترام است، خیلی با همدیگر دوست هستیم، به همدیگر انرژی میدهیم و من اگر بخواهم سرکار عصبانی باشم و خشمناک که نمی توانم گروه نود و دو نفری را بچرخانم

. -خیلی چیز مهمی است گروه نود و دونفری، الان از دو زاویه می توانم نگاه کنم یکی اینکه تو حس لیدری داری برای نود و دونفر به همین خاطر همین حس است که در کار همه سرک می کشی، نویسنده الان چی می نویسد ، تصویربردار چی کار می کند، یا اینکه وسواس خیلی زیاد داری، چون در سه چهار قسمتی که من هم پشت صحنه کارت بودم، می دیدم که خیلی وقتها می شینی جای تصویر بردار خودت داری تصویر برداری می کنی، این دخالت در کار ان طرف تعبیر نمی شود؟

*نه چون رابطه ما با بچه ها رابطه خیلی خیلی نزدیکی است، بچه های تصویربردار به من اجازه می دهند که پشت دوربین شان بشینم و جای خودم بگیرم، به حس خودم بگیرم، چون دوربین جان دارد من دوست دارم یک پلانهایی را با حس خودم بگیرم. مخصوصا این کارهای حرکتی روی ریل بچه ها هم ناراحت نیستند از این موضوع برای اینکه یک جاهایی انها به من یک چیزهایی را می گویند ومن گوش میدهم به من یاد می دهند، یک جور تبادل نظر و یک جور تعامل. من گریم هم می کنم. سراغ بهران دهقان یار می رویم یک وقتهایی در موسیقی هایش هم دخالت میکنم

. -اتفاقا ما با بهرام دهقان یار یک صحبت مکتوب کردیم می گفت که نظر خود مهران بود که تیتراژ مرد هزار چهره براساس یک اثر معروف ساخته شود.

* در لباس می روم نظر می دهم می دوزم همه کار می کنم.

- به خاطر از بالا به پایین نگاه کرده است یا اینکه دوست داری

* نه، این ها همه به خاطر بهتر شدن کار است به خاطر سرعت بخشیدن به کار است،بخاطر همفکری بیشتر، همه ما داریم تلاش می کنم که کاری که دارد ساخته می شود به بهترین شکل ممکن ساخته شود. من کی هستم که مدیریت و لیدر، همیشه این چیزها خنده دار است برای من . از بیرون می بینم که یک نفر خودش را در یک جایگاه می داند و صندلی کارگردان برایش می گذارند پشتش می نویسند director می میرم از خنده، برای اینکه اتاق کارگردان ، تلفن های آقای کارگردان، منشی کارگردان شما اگر می خواهید با کارگردان حرف بزنید اول باید با ایشان صحبت کنید. اینها ظواهر و حواشی که وقت آدمها را به بطالت می گذارند و خیلی ها عاشق این حاشیه ها هستند یعنی کارگردان یک کسی که پاچه هایش را می زند بالا می رود وسط همه کار می کند، با همه خوب هست، به همه انرژی می دهد، از همه انرژی می گیرد، معنی لیدر معنی مدیر این است.

-بگذارید من هم تائید کنم حرفهای مهران را چون هفت هشت روزی که از نزدیک سرکار میدیدم، برای کار دل می سوزاند،من طعم دخالت نمی چشیدم یا طعم ان عصبیت و بداخلاقی که بعضی از روزنامه ها می نویسند، این طعم را هیچ وقت احساس نکردم ، مسلما بچه هایی که با مهران سالهاست کار می کنند این حرف را بیشتر تایید می کنند. مهران ما برای مهمان هایمان یک بسته های ویژه شیشه ای داریم که یا موسیقی ، یا عکس، یا فیلم است. کدام است؟

* عکس است.

پخش عکس های از مهران مدیری -این نفر اول از سمت راست مهران مدیری است

*یک توضیحی بدهم این سال 64 است در جبهه .

-کجای جبهه

*پاوه کردستان ما هم می جنگیدم هم تئاتر اجرا می کردیم،این بهروز سلیمی است که رفت کانادا این یوسف است که بازی می کرد، این علی آقامحسنی بازیگر وهم دبیرستانی حمید هم ان کنار است که شهید شد.این یک اتاقکی است باید می رفتیم در سنگرها تئاتر اجرا می کردیم.

-من اتفاقا نمی خواستم به طور مستقیم به مهران مدیری که از بچه های جنگ است این عکس را انتخاب کردم که به این قضیه برسیم.

*این فیلم دیدار است سال 72 کار محمدرضا هنرمند که من داستان حتما دوستان دیدند، داوود اسدی هم بودند که خدا رحمتشان کند.

مهمان مثلث شیشه ای - مثلث شیشه ای

-مهران، می گویند که تو خودت خیلی به نقش های جدی علاقه داری و خودم می دانم ولی هیچ وقت مردم تو را در نقش های جدی نمی پذیرند بیشتر دوست دارند مرد هزار چهره ببینند تا مهران را در دیدار یا باغ گیلاس

*بله خیلی ها این را به من گفتند، یاد یک خانم خیلی مسنی می افتم. من کنسرت داشتم سالن میلاد سه سال پیش کنسرت تمام شد من هم خیلی خوشحال که با ارکستر بزرگ می خوانم این همه جمعیت، خانم خیلی خیلی مسنی آمده بود پشت صحنه گفت مادرجان بیا گفتم جانم گفت یک چیزی بهت می گویم از من بشنو گفت برو همان بازیگری ات را کن. بهترین نقدی بود، صادقانه ترین نقدی بود که در زندگی ام به دلم چسبید.

-ان خانم مسن تا آخر کنسرت هم نشسته بودند؟

*دیده بودند آره گفتند برو سراغ بازیگری کارگردانی، حالا خیلی ها به من گفتند نیا تو وادی جدی، چون من خودم دوست دارم که جدی بازی کنم. پیشینه تئاتری ام همه کارهای جدی و کارهای تراژدی در ان هست. ولی دوست دارد هر بازیگری دوست دارد شکل های مختلف بازی را تجربه کند و من هم اساسا آدم طنازی نیستم به لحاظ شخصیت بیشتر درونگرا و جدی هستم مسائل جدی برایم جدی تر است تا مسائل شوخی. نه اینکه جدی تر باشد ولی دوست دارم خیلی. این است که سعی می کنم اگر نقش جدی بازی میکنم،حالا می خواهم این کار را بکنم یک فیلم جدی می سازم در آینده، در فکرم است که زمانی سالی یک کار جدی انجام دهم، حال سینما یا کارگردانی یا بازیگری یا سریال، سعی می کنم این اتفاق به خوبی بیفتد ادمها بپذیرند این شکلی هم خوب بود،

-ولی من هم مثل ان مادر مسن لزومی نمی بینم این کار را بکنی ، وقتی مردم تو را در این کار موفق می بینند چه لزومی دارد که بگویی من در عرصه دیگری هم موفق هستم؟

*آدم اشباع می شود یک جایی

-فکر میکنید به آخر خط رسیده؟

*منظورم آخر خط نیست خودش شخصا. کسی که بازی می کند نقش کمدی، کسی که آثار کمدی را می سازد، نه اینکه فکر کند به آخر خط رسیده، آخر خطی وجود ندارد ما تهش که برسیم تازه به اول خط رسیدیم. خیلی درونی این ماجرا است دوست داشتن این که بخواهد شکل های دیگری از بازیگری و یا کارگردانی را تجربه کند.

- اتفاقا این مقوله طنزی که تو انتخاب کردی ونمی شود منکر شد که تو و دوستانی که اطرافت بودند یک راه جدیدی در طنز در تلویزیون باز کردید از سال 72 تا الان ، متنها این بار با فراز و نشیب های فراوان همراه بوده بعضی وقتها ان طنز نود شبی را می بینیم که دیگر به کیفیت سابق نیست به دقت سابق نیست انگار یک مغازه ای افتتاح شده و همه را میخواهیم از ان مغازه برای مخاطب استفاده کنیم. می خواهم که تحلیل ات را بپرسم از اینکه طنز فاخر، طنزی که مردم را به فکر وادار کند با بعضی از کارهای که تحویل مردم می دهیم چه تفاوتهایی دارد؟

*چندتا مسئله دارد این نوع کار در ایران،همینجوری بگویم؟

کوتاه کوتاه بگو،

*با من چالش نمی کنی، عرض کنم که اینکار اتفاقا امروز داشتم با یکی از دوستان حرف میزدم همین حرفهایی را که زدم باز تکرار می کنم ما مشکلمان این است که کمدی را جدی نمی گیریم .اصلا همه مشکلها از این جا شروع می شودف کمدی برایمان جنبه شوخی دارد در ذات خودش. کمدی یک از جدی ترین موضوعات بشر است بهانه های نمایشی وادبیات طنز برای اینکه حرف دارد مسئله دارد. وقتی این اتفاق می افتد دنبال فرمولاهایش برای ساختن نمی رویم. یک کار فرمولی دارد،روش بازیگری این نوع کار، ریتم این نوع کار، متن این نوع کار، لحن این نوع کار، ما شوخی های جمعی خودمان را می آوریم جلوی دوربین.به نظر من حس بین من و شماست، دلیلی ندارد که ایشان هم بهش بخندد یا ایشان مطلبی ازش بگیرید تا وقتی جدی نگیریم این موضوع را، منظورم کیفیت ساختار نیست ،جدی گرفتن خود کمدی و اینکه ببینیم چی میخواهیم بگوییم و بعد ابزارش را بشناسیم.

-این را که شما می گویید قطعا درست ولی خودت هم اینکار را رعایت نکردی باغ مظفرت اصلا طنز نداشت بیشتر تبدیل شده بود به ابزار تبلیغاتی؟

*بحث تبلیغات در ان کار یک بحث دیگر است. خود باغ مظفر را جدا کنیم بحث دیگر است. من خیلی اوج و فرود داشتم مثل همه آدمها، پلاک 14 یک چیز بود، نود شب یک چیز بود، شبهای برره یک چیز بود، مرد هزار چهره یک چیز دیگر ما تجربه می کنیم و جلو میرویم آزمون و خطا می کنم و جلو می رویم. این مال همه ما است هرکسی که کار هنری می کند در هر رشته ای این اوج و فرود را دارد ولی موضوعات تبلیغات یک موضوع دیگری در این کار اتفاق افتاد.

-به کار لطمه زد؟

*بله، دلایل اش مفصل است و بحث اش مفصل است اما من همیشه جدی گرفتم این را جدی گرفتم حالا اینکه اوج وفرودش چی بوده ،کجا افتاده کجا رفته بالا، بهرحال من جدی ام را گرفتم -خب تجربه کردی و تا اینکه تکامل یافته من را در مرد هزار چهره ببینیم این حرفی که تو میزنیم از یک زاویه دیگر نگاه میکنیم، جدی بگیریم کمدی بعضی وقتها از سوی برخی مخاطبین حساس (منم حساس) کار به جاهای باریک می کشاند ببین این مهران مدیری الان آمد اینجا این خودکار را گذاشت رو میز منظورش این بود که فلان اتفاقی فلان جوری افتاده بود خودکار را گذاشته بودند الان این کنایه زد به اون،واقعا می خواهم ببینم تا این حد تو می روی لایه به لایه می سازی طنزت را یا اینکه نه برداشتهای که از یک طنزی اتفاق می افتد این را صریح بگو.

*منظور از جدی گرفتن این نیست اینها تعابیر یک کار است. ما به اندازه جمعیت ایران تعبیر داریم. هشتاد میلیون تعبیر از مرد هزار چهره می شود. چون هرکسی نگاه خودش ،تعبیر خودش را به هرچیزی، به هرکاری، به هر شکلی به هر موسیقی، به هر عکسی، به هر تصویری واین را کاریش نمیشود کرد، انقدر این تعابیر گسترده است که منظور اصلی شما این وسط گم می شود. یعنی باید خود ادم باید بشینید بگوید من این را میخواستم بگویم که شما اینجوری برداشت کردید. اشکالی ندارد اصلا جلوی این تعبیر ها را نمی شود گرفت ماهیت هنر تعبیر پذیر است، تعریف های مختلف از یک اثر می شود کرد.همانجوری که در تاریخ هنر همین بوده، اما یک جاهای عجیب وغریب است تعبیرها، خودکاری که شما می گذارید روی میز، یکی میگه خودکار، یکی می گوید مداد، یکی می گوید قلمش را گذاشت که دیگر ننویسد، یکی می گوید این تانک اصلا. - من تعبیرهای عجیب وغریب در کار هزار چهره ات من خیلی در وبلاگ هایت خواندم. *بهرحال یک سقف منطقی دارد تعبیر ، دیگر نمی شود هرچیزی را به چیزهای عجیب و غریب پیچیده تشبیه کرد که هیچ ربطی ندارد. -تعبیر هر کسی محترم ولی دیگر انقدر تعبیر نکنید که منظور اصلی سازنده ان کار لابلای این تعبیرها گم شود، که بیاید توضیح بدهد این تانک نبود قلم بود گذاشتیم جلوی دوربین. یک بسته ویژه دیگری داریم برای مهران مدیری که فکر می کنم برای خودش هم جذاب باشد. بی تناسب با حرفهایمان هم نیست. نگاه کن پخش آهنگ تیتراژ سریال شب های برره

- ولی این کار را خوب خوانده بودی

. *بله خوب خواندم

- توصیه ان مادربزرگ را خیلی بهش عمل نکن بعضی وقتها اتفاقا کارهای خوبی می کنی.

* از دستم در می رود

- تیتراژ مهر و ماه را هم شما خوانده بودید.

*ان هم خیلی خوب بود سریال مهر وماه بود ،تیتراژ هم نفس از کار آقای فخیم زده که فردین خلعتبری ساخت، خیلی کار زیبایی است.

- من می دانم که یک برادر شما اصلا آهنگساز است علاقمند به آهنگسازی است.

* من برادر بزرگم پیانیست و نقاش و گرافیست بسیار خوب

-شنیدم که خودت به نقاشی علاقه داشتی ولی استعدادش را نداشتی

*استعدادش را نمی دانم داشتم یا خیر.اتفاقا برادرم از زمانی که من کوچک بودم اصرار می کرد و کتابهای شیوه های طراحی برایم می خرید باامکانات، ولی من تنبلی می کردم بازیگوشی می کردم، اگر این کار را ادامه میدادم ممکن بود نقاش خوبی میشدم نمی دانم

- مهران درست است که تو به نویسنده هات گفته بودی که هیچ کمکی به سروش صحت نکنند برای کار چهارخانه

*وای خدا من را ببخشد، نه سروش صحت دوست خیلی دوست داشتنی ،خیلی نزدیک عزیز من است، من رفتم لوکشین سر ضبط گفتم که من چیکار کنم که بهتر شود. بعد سروش هم اینجوری فکر می کند همیشه. گفت: نوکرتم قربونت برم گفتم تعارف نیست واقعا من اگر فکر می کنی من میتوانم کاری کنم بکنم، که نه اصلا سروش وقتی بدرخشد من پز اش را می دهم برای چی اصلا.

-پس اصلا واقعیت نداشته؟

*نه شگفت انگیز بود ما همه کمک می کنیم که تک تک مان هی برویم جلوتر، من به پیمان ،پیمان به من، خشایارالوند به ژوله، محراب به سروش، من به بازیگرها ، بازیگرها به هم از شونه های هم هی میرویم بالا به معنای خوبش

-به نظرت بهترین بازیگر مرد هزار چهره چه کسی بود جز منصور شصت چی؟

*من نمی توانم بگویم یک نفر را

- ولی من میتوانم.

* شما به عنوان بیننده بله من بگویم ان یکی دلش می شکند

خب -من به نظرم علیرضا خمسه آدم متفاوتی بود

. *فوق العاده بود درخشان، بی نظیر ولی سیامک انصاری کوتاه و درخشان بود، فلامک جنیدی عالی بود، رضا فیض نوروزی فوق العاده بود.

- قبل از اینکه این مجموعه شروع شود یک حجم عظیمی از تبلیغات شروع شد که امین حیایی می آید ،خسرو شکیبایی می آید، نیلوفرخوش خلق می آید.

رضا رشیپور

*امین حیایی امد و برای بخش مافیا و قرارداد هم بستند. امین رفت چک کرد کارهایش را دید نمی رسد. چند تا کار همزمان داشت. دید هم به ان کار نمی رسد هم به کار من. امد گفت نمی توانم.

- قرار بود چه نقشی بازی کند؟

*قرار بود برایش بنویسم. چون شکل انتهای بخش خانم رهنما که بازی کرد اینجوری نبود، یک شکل دیگر بود،یک زن و شوهر بودند که داستان مفصل دارد که اینها قرار بود امین حیایی وهمسرش بازی کند گفت نمی توانم. گادفادر را قرار بود خسرو شکیبایی بازی کند. آمد حرف زدیم و گفت می آیم، بالافاصله کار سینمایی شروع شد کار خانم عارف پور، شکیبایی باید می رفت شمال، پس فردا صبح اش، یعنی رسیدیم برویم شروع کنیم یعنی امدند این دوستان و نشد به خاطر این تداخل کاری

بعد حضور علی پروین در کار چی بود؟ -

*قرار بود در قسمت آخر آنجا که شما لطف می کنید من را اشتباه کنید آقای پروین من را با یک مربی خارجی اشتباه بگیرد که آقای پروین ان موقع شمال بودند و نتوانستند بیایند . که بعد ما پایان تغییر دادیم.قصه را عوض کردیم و ان شکلی شد که با هم اجرایش کردیم.

-محمدرضا حسینیان این وسط چی شد؟تیزری که از سریال تو پخش می شد آخرش هم می نوشت با تشکر از فلانی ها همین شائبه ایجاد کرده بود . چون حسینیان بوده ؟

* دو تا پلان در آمد، که در یکی اش حسینیان بازی می کرد، به خاطر خشونتی که در این صحنه ها بود، چون این سکانس باز سازی یکی از سکانس های معروف پدرخوانده 1 بود که یک بازیگری می آید پیش رمبو و ازش میخواهد کمک اش کند یک تهیه کننده ای است که نقش خوبی دارد و به او نمی دهد و این می گوید سر اسبش را میبرم و میگذارم در رختخوابش ، سر مرغ حسینیان را بریدم و گذاشتیم در رختخوابش و صحنه خشنی بود برای تلویزیون صلاح دانست تا این حد خشونت را نبیند بیننده

. -اتفاقا من صحبت می کردم با آقای خمسه ،کل گروه به این نتیجه رسید که خون در کمدی نباشد بهتر است مردم بهتر می توانند ارتباط برقرار کنند؟

* البته ما از این ماده رنگی ها ریختیم خون نبود، بهرحال یک ذره خشن بود برای همین بهتر بود که این اتفاق افتاد.

-مهران مهمترین ویژگی ما ایرانی ها را چی می دانید؟

*عواطف ، عواطفی که نسبت به همدیگر داریم به یک شکل که داریم یعنی به شکل درست و به اندازه اش، یک وقتهایی مبالغه در این موضوع دردسر ساز است، ولی به نظرم نوع عواطفی که ما داریم خیلی زیبا و بی نظیر است.

- تو هم زمان جنگ را تجربه کردی و امروز هم سوم خرداد است یک روز ویژه است در تاریخ ملت ایران چه چیزهایی ، چه اندیشه هایی بچه های جنگ داشتند که الان به تحقق پیوسته و چه چیزهایی داشتند که الان نرسیده به ان جایی که باید می رسید؟

*خب تک تک بچه های جنگ بچه های عجیبی بودند، خیلی عجیب این را خیلی ها گفتند، شاید حرف من تکراری باشد من آن چیزی که من از نزدیک می دیدم خیلی بچه های عجیب و شگفت انگیزی بودند به لحاظ شجاعت،جسارت ، به لحاظ باور واقعی از کاری که می کردند داشتند، خب خیلی دست آوردها وجوددارد الان در جامعه ما که همه را مدیون بچه های جنگ هستیم مخصوصا کسانی که جانباز هستند مخصوصا کسانی که اسیر شدند و شاید اتفاقی که افتاده دستاوردهایی که بهش نرسیدیم ان هم خیلی هاست. ولی من یک برنامه ای داشتم به عنوان گفتگوی انسانی که نیمه کار ماند ،با افراد خاص حرف میزدم، با محکوم به اعدام، با جانباز، با جانبازقطع نخاعی با بعضی از بیماران، زن و شوهرهای که از هم طلاق گرفتند ؛آدمهای خیلی فقیر آدمهای خیلی خاص، سارق مسلح، دو تا از بچه های جانباز قطع نخاعی مهمان این برنامه بودند که من باهاشون گفتگو کرده بودم تلخ بودند، یعنی یک خورده کم توجهی می کند.

-خیلی دقت خوبی است مخصوصا به جانبازان اعصاب و روان که در آسایشگاه هستند جانبازان قطع نخاعی ، مردم می دانید اینها زندگی خیلی سختی دارند هم مسئولین در درجه اول که اصلا وظیفه شان است، درجه دوم ما ملت که وظیفه حسی مان است.باید توجه مان را به این مقوله بیشتر کنیم.

خیلی ممنون از تذکر خوبی که دادید.باز می رسم به چند سوال کوتاه، درست بود که قرار بود شریفی نیا در سریال تو بازی کند یک سکانس، تو هم یک سکانس در سریالش؟

*این ها را از کجا می فهمید شما، شما که ماهید، شریفی نیا پیشنهاد داده بود که مهران بیاید در قسمت اغما از سریال شان بازی کنم، آن هم بعنوان مهمان بیاید یک قسمت بازی کند. من خیلی درگیر بودم نمی شد با همه علاقه ای که به سیروس مقدم دارم، شریفی نیا گفت نمیایی،نمی یام، گفتم نیا ولی روز آخر زنگ زدم که شریفی نیا باشد، بعد از اینکه نتوانستیم در خدمت آقای پروین باشیم ، خب به خیلی ها فکر کردیم، موقع کیش بود رضا، گفت نمی توانم بیایم.حال بگویم راستش را؟ گفت میخواهم بیایم، بلیط ام درست می کنم جنگی می یام، بعد زنگ زد و پکر ، گفت نمیذاره گروه، آقای مقدم نمی گذارند. می گویند او نیامده تو برای چی بری.من از همین جا به آقای مقدم سلام عرض میکنم. -شریفی نیا کاملا برعکس اینها را به من گفت، در گفتگوی تلویزیونی گفت مهران مدیری به من زنگ زد گفت بیا، گفت من کیش ام نمی آیم خودت هر کار می خوای کنی.

*دوربین من کدام است؟ (خطاب به شریفی نیا)تو خودت را نکشتی برای اینکه بیایی بازی کنی؟؟؟

- باشد شاید دربرنامه ایشان هم آمد جواب داد.چندتا اسم می گویم فقط یک کلمه در جوابش بگو:

_محمدرضا شریفی نیا *فقط نگاه می کنم هیچی ندارم بگویم

-جوادرضویان *بی معرفت

-رضا شفیعی جم *یک روز به عمرم مونده باشدمی کشمش

-سروش صحت *عاشقش ام

-کمال تبریزی *خیلی دوست داشتنی

-سرکار خانم بخت آور *خسته نباشی

-سرکارخانم صبوری *خیلی بیشتر انرژی خوبی در کار دارد تا بازیگر خوبی باشد

. -ایتم های معروف مریم و رامین یک زمانی خیلی معروف بود به همین خاطر این اسم را پرسیدم و خانم بخت آور هم آقای مدیری تجربه خوبی سینمایی کردید نمیدانم دلخور شدید به شما سیمرغ را ندادند برای نقش دوم در جشنواره؟

* نه دلخور نشدم ولی دلخور شدم نه دلخور شدم

-یک نقش خیلی خوبی را در پای یک زن در میان است بازی کرده که واقعا دیدنی است من در جشنواره دیدم ، بهت تبریک می گویم تو بازیگر موفق هستی،کارگردان خوبی هستی، خیلی خوشحالم که در تعامل تلویزیون به تو این فرصت را داده به عنوان یک مرد محبوب در طنز بین ایرانیان جایگاه داشته باشی.

-رکورد شکست 427878 نفر شرکت کردند،

24 درصد گفتند پاورچین ، 5 درصد گفتند نقطه چین، 29 درصد گفتند شبهای برره ،پنج درصد گفتند باغ مظفر ، 34 درصد گفتند مرد هزارچهره *یعنی مرد هزار چهره رتبه اول مرد هزار چهره ، دوم شبهای برره، سوم پاورچین چهارم نقطه چین و باغ مظفر

*متشکرم ممنون از شما ممنون ا زهمه شما که ما را دیدید و امیدوارم همیشه گفتم بهتر از این باشیم. -

زنده باشید من هم خیلی لذت بردم مهران جان که به برنامه مثلث شیشه ای امشب آمدید، من در پایان برنامه یک بار دیگر از پرشیا خوردرو نمایندگی انحصاری فروش و خدمات پس از فروش ب ام و در ایران سپاسگزاری می کنم که حامی برنامه مان بودند.

از اینجا میتونین فیلم رو مشاهده کنین

Template Designed by Douglas Bowman - Updated to New Blogger by: Blogger Team
Modified for 3-Column Layout by Hoctro, a little change by PThemes